Vlinder's Day Zero Project

101 doelen in 1001 dagen

Hernieuwde inspiratie

Een reactie plaatsen

Oeps, mijn laatste blog hier was van 18 november 2013. Ruim 2 maanden geleden. In de tussentijd zijn er, hoewel enigszins op een lager pitje, wel stappen gezet in de richting van mijn doelen. Tijd voor een update van de grootste vorderingen.

#70, Koop een Staatslot voor de Oudejaarsloterij. Toen ik erachter kwam dat die loten maar liefst 30 euro kosten (je maakt ten slotte kans op net zoveel euro’s in miljoenen), heb ik besloten een half lot te kopen. Voorkeur voor een eindcijfer? Och, doe mijn geluksgetal 4 maar. Dat is waarschijnlijk het geluk proberen af te dwingen he? En dat bleek, want er viel dus geen ene cent op. Dag 15 euro. Volgende keer geef ik het wel uit aan krasloten. Daar won ik tenminste nog iets mee. Maar goed, doel behaald!

En per 1 januari ben ik gestart met het behalen van 2 gezonde doelen, namelijk #75, Ga een maand lang minstens 2x per week naar de sportschool en het doel wat daar automatisch mee gekoppeld is, #7, Afvallen. Tot nu toe verloopt het eerste nog beter dan het tweede, maar ik hoop dat daar binnenkort wel verandering in komt. Sinds 4 januari heb ik mezelf een aantal weken zelfs 3x afgemat in de sportschool, en ik moet zeggen, het bevalt prima! Met een muziekje op volg ik het schema wat op de sleutel staat, het werkt heerlijk om mijn hoofd leeg te maken. Ik begin fitnessen leuk te vinden, wie had dat gedacht..?

Dan hebben we nog de orchidee, aangeschaft voor doel #64, Koop een plant en houd deze een jaar in leven. Het is nu ongeveer 3 maanden geleden dat ik hem heb gekocht en het ‘in leven houden’ is momenteel een beetje discutabel.. Een kleine drie weken geleden besloot het plantje namelijk om zijn laatste blaadjes te laten vallen. Dat resulteerde in dit beeld:

Orchidee

Best wel sneu dus. Maar goed, nog niets aan de hand, de steeltjes waren nog groen, hij is gewoon uitgebloeid. Tijd dus voor fase 2, de plant weer tot bloei brengen. Research op internet gaf aan dat ik ‘m moest verwaarlozen (ohh, dat kan ik!) en op een koele, donkere plek moest zetten. Dus nu staat de orchidee heel zielig in de schuur, met de steeltjes braaf afgeknipt (dat stond er ook bij). Eens per 2 weken gaat er een alarm op mijn telefoon die mij erop attendeert dat ie wel wat water moet hebben. Het schijnt dat ie na ongeveer 100 dagen weer gaat bloeien. Ik ben heel benieuwd…

Verder heb ik mijn documentaire-doel bijna voltooid (nog 3 te gaan), ben ik nog steeds gestopt met roken (op een enkele sigaret tijdens het uitgaan na), en heb ik nog een aantal doelen in gang gezet, maar daarover later meer. En ik heb ein-de-lijk een fotografiecursus gevolgd, die krijgt zo een eigen blog!

Plaats een reactie