Vlinder's Day Zero Project

101 doelen in 1001 dagen

Beeldbuizen en orchideeën

1 reactie

De herfst is begonnen en regen is het beste excuus om een dag op te bank door te brengen. Relaxbroek aan, kopje thee erbij, heerlijk. Vandaag was dan ook een prima dag voor het resterende deel van doel #98, Bekijk een televisieserie die je nog niet kent. Een paar weken terug ben ik begonnen met Breaking Bad en ik was direct verslaafd. Wat een briljante serie, met geniale rollen, onverwachte twists en een sterk staaltje acteerwerk. Met afleveringen van 45 minuten was het dan ook niet moeilijk om er meerdere achter elkaar te kijken. Ik vloog dus door de seizoenen heen en vandaag waren helaas de laatste afleveringen aan de beurt. Het avontuur is voorbij, maar de serie was een genot om naar te kijken!

Omdat ik na Breaking Bad nog genoeg dag over had, heb ik er ook meteen een documentaire achteraan geknald voor doel #99, Bekijk 10 documentaires. Vorige week zag ik op Facebook iets langskomen over Mensen van nu, een documentaire van Tegenlicht over 30’ers en hun beeld op de crisis. Ik ben zelf nog geen 30, dus val misschien niet helemaal in de doelgroep waar de docu over ging, maar het was zeker het bekijken waard. Ook benieuwd? Hier kun je ‘m zien. 

Verder was ik gisteren in de Ikea en bedacht ik me ineens dat ik nog een plant moest kopen voor doel #64. Koop een plant en houd deze een jaar in leven. Al sinds ik op mezelf woon weigeren planten om lange tijd in leven te blijven. De bananenplant in mijn eerste huis is inmiddels al lang compost, de ginseng bonsai als cadeau voor in mijn 2e huis was ook te veeleisend, zelfs vetplanten droogden uit.. Maar ik moet toch inmiddels wel verantwoordelijk genoeg zijn om een plant te kunnen verzorgen? Mijn vader adviseerde een cactus, maar eigenwijs als ik ben koos ik voor een kleine orchidee. Misschien een iets te grote uitdaging, maar ach, mocht ie het niet overleven, dan heb ik nog even voor een nieuwe poging.

Hier is ie dan:
DSC_1072

1 thoughts on “Beeldbuizen en orchideeën

  1. Pingback: Hernieuwde inspiratie | Vlinder's Day Zero Project

Plaats een reactie