Vlinder's Day Zero Project

101 doelen in 1001 dagen

Kriskras

1 reactie

Inmiddels wordt aan veel doelen gewerkt, maar vandaag ook weer eentje behaald: #71, Koop een week lang elke dag een kraslot. Het doel stond er op omdat ik eigenlijk nooit zomaar gok. Ik speel wel eens een potje poker en heb ook wel eens meegedaan aan bingo, maar krasloten, staatsloten, geld in een gokkast, dat heeft me nooit geboeid. Toch was ik wel benieuwd hoe het voelde om te gokken op die manier. Dus stapte ik elke dag naar de winkel voor een Klavertje 4. Oké, dat is niet helemaal waar, want op woensdag was ik te druk om er één te kopen en op zaterdag heb ik die voor zondag gekocht, maar uiteindelijk heb ik 7 krasloten open gekrast. Met als resultaat een winst van 7 euro (14 gewonnen, 7 uitgegeven)! Morgen ga ik ze inruilen, maar nu komt de vraag: Steek ik het geld in mijn zak of koop ik nieuwe loten? Misschien dat ik er nog eentje koop, om het af te leren..

IMG_20131006_113423

De doelen lopen flink door elkaar, maar bij toeval heb ik gisteren 1/10e deel gehaald van doel #99, Bekijk 10 documentaires. Mijn vader heeft mij namelijk de docu ‘Me & U2′ laten zien, een verhaal over een fan die een concert in elke stad van U2’s 360° tour heeft gezien. Nu ben ik zelf niet heel erg fan van U2 (alleen van The U2 Tribute 😉 ), maar ik ben wel fan van muziek en reizen. Het was mooi om te zien wat iemand over kan hebben voor een band en hoe iemand een tour van U2 kan aangrijpen om daardoor ook de wereld te zien. Benieuwd? Hier kun je ‘m zien.

Verdere updates:

#4: Inmiddels ben ik 7 dagen gestopt met roken en heb daarmee tot nu toe 111 sigaretten niet gerookt en ruim 30 euro bespaard. Volgens de app is mijn lichamelijke verslaving naar nicotine verdwenen, nu de geestelijke drang nog blijven onderdrukken.
#10: Om het stoppen met roken vol te kunnen houden, heb ik meteen maar besloten om een maand geen alcohol te drinken. Mijn vorige stoppoging faalde namelijk jammerlijk op zaterdagavond, toen het bier op tafel kwam. Dit weekend geen druppel gehad, nog 3 weekenden te gaan.

1 thoughts on “Kriskras

  1. Pingback: Hernieuwde inspiratie | Vlinder's Day Zero Project

Plaats een reactie