Vlinder's Day Zero Project

101 doelen in 1001 dagen

Kunst en klusjes

Een reactie plaatsen

Daar ben ik weer! Het bloggen gaat wat minder dan in het begin, maar het behalen van de doelen gaat gestaag verder. Begin deze maand had ik weekje vakantie en dus het perfecte moment om aan een aantal doelen te werken. En dus mag ik er weer 4 afstrepen! Hier de korte samenvatting.

Doel #76. Leer hardlopen. Dit was er één waar ik flink tegenop zag. Ik zei altijd dat ik niet kon en wilde hardlopen en dat rennen ‘niet mijn ding was’. Maar hé, je kunt dat niet zeggen als je het nog nooit geprobeerd hebt, dus het werd tijd om de proef op de som te nemen. En hoe toevallig, een tijdje geleden kwam mijn collega met het nieuws dat hij een hardloop-workshop zou geven van drie avonden. Ik kon er helaas maar één, maar heb toch besloten om mee te doen. Op mijn fitness-schoenen en in mijn sportieve outfit kwam ik aan bij het startpunt, waarna we na een korte uitleg vertrokken. Het begin ging nog vrij soepel, maar ik merkte na een tijdje dat ik last van mijn schenen kreeg en buiten adem raakte. Toen bleek dat ik rare voeten heb en niet goed afrol, dat is vervelend en gaat niet werken zonder goede hardloopschoenen. Maar ik heb het toch volgehouden. Waar iedereen steeds een stapje harder ging, bleef ik gewoon wandelen en lopen, want opgeven was geen optie. Ik ging stuk, had de volgende dag overal pijn, maar ik kan nu met overtuiging zeggen: Hardlopen, dat is niets voor mij 😉 Maar mocht ik toch ooit besluiten om nog een poging te wagen, dan eerst zorgen voor goede schoenen.

Doel #53. Bezoek het Rijksmuseum. Vlak voor mijn vakantie kwam mijn CJP-pas binnen, waardoor ik geïnspireerd werd om het Rijksmuseum te gaan bezoeken. Dus, op naar Amsterdam. Ik was er een aantal jaar terug al een keer geweest, maar nog niet sinds de heropening. Toch verwonderde ik me voornamelijk over de indeling van het pand, de bordjes die soms niet logisch naast de schilderijen hingen en de grootte van het gebouw. Het is me niet gelukt om alles te zien, maar het meeste wel. En natuurlijk heb ik een kijkje genomen bij de Nachtwacht, heb ik even een tijd stilgestaan bij mijn favoriet, het Melkmeisje van Vermeer, en heb ik me laten verwonderen door het interactieve kunstwerk van Daan Roosegaarde en zijn Lotus Dome. Die laatste heeft  trouwens nog veel meer interessante projecten.

DSC_1374  DSC_1372  DSC_1378

Als laatste heb ik nog twee doelen in mijn huis voltooid: #62. Geef de muur in de woonkamer een andere kleur en #63. Hang de rolgordijnen op. Het muurtje tussen mijn woonkamer en keuken is nu blauw in plaats van groen, erg fris. Waarom ik die niet vaker een ander kleurtje heb gegeven is me een raadsel. Het kost hooguit 2 uur en knapt mijn hele woonkamer op. Dus misschien zit er over een paar maanden wel weer een ander kleurtje op. De strijd met de gordijnen was nog wel een flinke. Al 2 jaar had ik een paar rolgordijnen van de Ikea liggen, maar die waren niet op maat. Dus ik moest de stang op maat zagen en de stof knippen. Omdat de stang van aluminium is, heeft die helaas de neiging om door te buigen. De eerste keer gebeurde dit dus, uiteraard op de verkeerde plek, waardoor het hele gordijn de kliko in kon. De 2e heb ik met wat meer beleid op maat gemaakt, die ging goed. En dus na een bezoekje aan Ikea voor een nieuw exemplaar, heb ik nu twee prachtige witte rolgordijntjes hangen. Jeej!
Verder nog een update over de orchidee (doel #64). Die is helaas niet meer.. Hij stond kortgewiekt in de schuur, maar dat was misschien wat te donker, dus had ik ‘m verplaatst naar de bijkeuken. Daar stond ie per ongeluk ’s ochtends in de volle zon, waardoor de grote bladeren verschroeid waren. Ik heb nog geprobeerd hem met veel liefde en regelmatig water weer op gang te helpen, maar helaas, het mocht niet baten. Arme orchidee, ik hoop toch dat je het hier leuker vond dan in de schappen van de winkel. Ik ga binnenkort maar eens een simpelere plant zoeken om te verzorgen. Suggesties zijn welkom!

Plaats een reactie