Vlinder's Day Zero Project

101 doelen in 1001 dagen

Zoeken, kijken, klikken

Een reactie plaatsen

Ik heb al een aantal jaar een prachtige spiegelreflexcamera, maakte ook regelmatig foto’s bij concerten, maar had eigenlijk nooit een idee waar ik precies mee bezig was. Het was tijd dus om daar verandering in te brengen, vandaar doel #46. Ga een fotografiecursus volgen. Vorig jaar september ben ik gestart met een basiscursus fotografie bij het lokale centrum voor de kunsten. In 10 lessen tijd zou ik de basis leren van de fotografie, ondersteund door verschillende opdrachten.

Omdat het een basiscursus was, begonnen we met droge theorie over diafragma, sluitertijd, etc. Die kennis bezat ik al, dus gelukkig kregen we al snel interessante informatie, leuke films en opdrachten, en dat was waar ik voor kwam. Wekelijks een thema mee, op zoek naar mooie onderwerpen en de week erna bespreken met de docent en medecursisten. En omdat beelden meer zegt dan woorden, hierbij een kleine greep uit de foto’s die ik tijdens de cursus heb gemaakt.

Avond8     Avond4

Licht4 Avond2

Licht3     Licht6

Deze week begon de vervolgcursus, maar vanwege tijdgebrek heb ik besloten hier even mee te wachten. Op dit moment ligt de camera weer als vanouds stof te vangen in de kast, maar de cursus heeft me in ieder geval geïnspireerd om verder te gaan met fotografie. Al is het alleen al om mooie foto’s voor mijn ‘blije-lijst-doel’ te kunnen maken!

Plaats een reactie